Quin és el nostre combustible?

quin es el nostre combustible

Quin és el nostre combustible?quin es el nostre combustible

Si parlem de resistència hem de parlar principalment del sistema energètic oxidatiu de greixos i hidrats de carboni , tot i que per a majors intensitats també utilitzem el sistema glucolític.

En esports de resistència  utilitzem 2 fonts d’energia principalment:

Glucògen instramuscular i hepàtic  i greixos , emmagatzemats en teixit subcutani i intramuscular, també de les proteïnes, tot i que no en un percentatge massa elevat .

La oxidació de greixos aporta el doble d’energia per gram que els hidrats de carboni, per tant el nostre cos, dissenyat per economitzar energia, utilitzarà aquesta font mentre pugui, a partir de certes intensitats començarà a intervenir en major percentatge els Hidrats de carboni( per oxidació i glucòlisi). Fixa’t en la taula que hi ha continuació i entendras quin sustrat energètic és el prioritari en el teu esport.

Per a esforços curts i molt intensos s’usen els fosfàgens/ATP . Tots els sistemes energètics actuen en tot moment, però en diferent percentatge.

Més endavant us parlaré de com optimitzar aquests paràmetres per que obtingut un major rendiment de la oxidació dels greixos en esports de resistència.

Quin creus que estàs utilitzant per teu esport preferit?

 

0 comentaris

Deixa un comentari


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.